خطرناکترین نقطه جاده هراز در حوزه رودهن تعریض شد

زمان: ۱۳۸۸/۷/۱۶ ه‍.ش.،‏ ۱۲:۵۱ نمایش: ۹۹۵ دفعه
موضوع : اخبار رودهن ,
رئیس اداره راه و ترابری بومهن و رودهن گفت: تیزی آبعلی از خروجی رودهن تا سه راهی آبعلی که کم عرض‌ترین و خطرناک‌ترین نقطه این جاده در محدوده استان تهران محسوب می‌شد تعریض گردید.
کامبیز عبدالملکی گفت: این نقطه از جاده در فصل زمستان به علت کم عرض بودن موجب تصادفات شدید و ترافیک‌های سنگین می‌شد که در کمترین زمان ممکن تعریض شد.
وی افزود: ابن پروژه به طول 1060 متر و با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال اجرا شده که از شاهکارهای راه و ترابری محسوب می‌شود.
وی به نقاط دیگر این جاده اشاره کرد و گفت: یک مقطع از خروجی شهر رودهن تا پل اول مبارک‌آباد به طول پنج کیلو متر در حال تعریض است که حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به زودی به پایان می‌رسد.
رئیس راه و ترابری رودهن و بومهن در خصوص ریزش سنگ‌های معلق گفت: یکی از دغدغه‌هایی که مسافران عبوری در محور هراز داشتند و دارند سقوط سنگ‌های معلق است که نزدیک به 9 ماه می‌باشد که اقدامات جدی جهت جلوگیری از ریزش این سنگ‌ها صورت گرفته است.
وی بیان داشت: جهت جلو گیری از این سنگ‌ها، حفاظ‌های سنگ‌گیر در نقاط حادثه‌خیز نصب می‌شود که از سقوط سنگ‌های به وزن 16 تن جلوگیری می‌نماید که این پروژه هم هزینه‌ای بالغ بر پنجاه میلیارد ریال در برداشته است.
عبدالملکی در پایان گفت: تمام تلاش ما این است که جاده ایمنی کامل داشته باشد و در ذهن مسافران و کاربران جاده احساس نا امنی به وجود نیاید و رضایت‌مندی مسافران را در پی داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: جاده مهم و پر تردد هراز از شهر رودهن واقع در استان تهران آغاز و در شهر آمل واقع در استان مازندران خاتمه پیدا می‌کند که علاوه بر اتصال این دو استان مهم کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافر و اقلام مورد نیاز مردم دارد.
همچنین روزانه 30 هزار خودرو از این جاده تردد می‌کنند و بیش از 40 درصد حجم ترافیکی و جابه‌جایی مسافرانِ شمال کشور از این جاده صورت می‌گیرد که علاوه بر اقدامات مناسب راه‌‌سازی طی چند سال اخیر نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذیربط است.